Kinderopvang

Maak kennis met onze partner: Bixo!

De Regenboog Woudhuis werkt samen met Bixo Kinderopvang. Bixo verzorgt op onze school dagopvang, peuteropvang en voor- en buitenschoolse opvang voor kinderen van 0 tot 12 jaar.

DSCF8517 highres 1

Voor of na schooltijd

De opvang van Bixo vindt, ook in de vakanties, in onze school plaats. Daarbij sluit Bixo aan op de schooltijden, vakanties en studiedagen van onze school en is Bixo het hele jaar open. Bixo ziet BSO-tijd als vrije tijd, waarbij de kinderen écht vrij zijn en zelf mogen kiezen wat ze willen doen.

De BSO moet voelen als een tweede (t)huis voor kinderen en de pedagogisch medewerkers doen er alles aan om de kind(eren) dat thuisgevoel te geven. Bij Bixo staan goed opgeleide en ervaren pedagogisch medewerkers op de groep, waarbij alle aandacht uitgaat naar de kinderen en de activiteiten.

DSCF8226 highres

Dagopvang & peuterochtend

Bixo biedt op de Regenboog Woudhuis dagopvang voor kinderen van 0-4 jaar en op woensdagochtend een peuterochtend (vanaf 2 jaar). Dit is kleinschalige opvang met vaste pedagogisch medewerkers, waarbij de kernwoorden; veilig, vertrouwd en uitdagend centraal staan. Bixo Kinderdagopvang kiest bewust voor kleinschalige opvang. Door deze kleinschalige aanpak is er veel persoonlijke aandacht voor je kind(eren), maar ook voor jou als ouder. De groepsruimte van het kinderdagverblijf is ingericht in een huiselijke sfeer. Zo bieden wij de kinderen een veilige ontwikkelen leeromgeving.

Bixo zoekt hierin de samenwerking op met school door aan te sluiten op thema's, de mogelijkheid te bieden om te wennen in de kleuterklas en te zorgen voor een goede en persoonlijke overdracht op het moment dat je peuter de overstap naar de basisschool maakt. Door peuters op een vrijblijvende en speelse manier kennis te laten maken met een schoolse setting, zorgt Bixo voor een soepele overgang naar de basisschool. Kinderen leren spelenderwijs de vaardigheden die komen kijken bij het functioneren in groep 1 zoals; hand in hand in de rij staan, in de kring zitten, samen liedjes zingen, gerichte taakjes uitvoeren en je eigen jas aantrekken.

DSCF8408 highres 1

Uitdagend activiteitenaanbod

Iedere middag staat er bij Bixo een georganiseerde activiteit op het programma; Sport & Spel, Expressie, Koken & Bakken, Kunst & Knutselen, Techniek & wetenschap en Natuur. Ook is er regelmatig een Bixo activiteitenkist op locatie te vinden zoals de Houtbewerkingskist, speksteenkist of zeepkist. Er is dus van alles te doen op een Bixo middag! Maar liever even rustig een boekje lezen of lekker buiten spelen na een drukke schooldag; dat kan natuurlijk ook!

In de vakanties doen we daar nog een schepje bovenop met iedere vakantie een thema, bijvoorbeeld: BixZoo in de Jungle, Sterren & Planeten of Winter Wonderland. Tijdens de VSO staan ontspanning, rust en gezelligheid centraal: een kopje theedrinken en nog even wakker worden of juist een spelletje spelen: samen nog even relaxen voordat school begint. De pedagogisch medewerker brengt de kinderen naar de klas op het moment dat de school start.

Unieke samenwerking

De unieke samenwerking tussen school en Bixo zorgt voor kwalitatief goede opvang voor kinderen van 0 jaar tot 12 jaar. Samen zorgen we voor een pedagogisch veilig en herkenbaar klimaat voor alle kinderen. Regelmatig is er overleg tussen de directie en leerkrachten van school en Bixo waarbij we steeds centraal stellen wat ons bindt, namelijk jouw kind. Op die manier kunnen we samen met Bixo een doorgaande ontwikkelingslijn creëren.

Eigen vestigingsmanager

Bij Bixo heeft iedere locatie een eigen vestigingsmanager (VM). De vestigingsmanager beschikt over veel beslissingsbevoegdheid waardoor je als ouder zo goed als alles met je eigen vestigingsmanager kunt regelen. Doordat de vestigingsmanager zelf ook op de groep werkt, kent zij de kinderen en jou als ouder en is ze goed op de hoogte van je wensen. Suzan Meijroos, Vestigingsmanager van Bixo Regenboog Woudhuis geeft graag meer informatie!

Vaste groepsruimte

Binnen de school heeft Bixo eigen, vaste groepsruimtes voor dagopvang en BSO met diverse hoeken waar kinderen naar hartenlust kunnen spelen, knutselen en bouwen. Daarnaast maakt Bixo gebruik van de buitenruimte voor leuke sport- en spel activiteiten en wordt de gymzaal in de school gebruikt voor spel, muziek en theateractiviteiten. Voor de dagopvang beschikt Bixo over een eigen (afgesloten) buitenruimte.

Meer weten?

Neem voor meer informatie gerust contact op met Suzan Meijroos, vestigingsmanager BIXO Regenboog Woudhuis. Mail naar [email protected] of bel haar op nummer: 06 - 29 22 43 47.
Natuurlijk is ook op de website van Bixo meer informatie te vinden.

Bixo